Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Spolupracujeme s:

   
Znak Města Skutče. Město Skuteč

 

 

Logo společnosti Člověk v tísni.

Příběhy bezpráví

Studentské volby

Logo Židovského muzea v Praze. Putovní výstavy
Světluška - sbírkové dny Světluška
Každý rok pořádáme sbírku pro Život dětem, o.p.s., pomáhejte s námi :-)

Život dětem o.p.s.

Srdíčkové dny
Logo projektu Ekoškola. Ekoškola
 
 

Prostředky z EU

Čerpáme z EU prostředky na zkvalitnění a modernizaci výuky.Čerpáme peníze z Evropské unie na zkvalitňování a modernizaci výuky

Jak pomohla EU a ESF naší obci  OP Zaměstnanost.

 

 

 

 

 

 

 

 

Najdete nás na Facebooku

Odkaz na facebookové stránky gymnázia.
 

QR kód

qr kód

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 2
DNES: 264
TÝDEN: 1245
CELKEM: 193337

Navigace

Obsah

Logo projektu

Jazykový zájezd do Anglie 2015

Přírodovědná praktika

Projekt „Praktika na Gymnáziu Suverénního řádu maltézských rytířů ve Skutči“ je financován z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, z oblasti podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání zaměřený na rozvoj přírodovědného a technického vzdělávání.

Cílem projektu je propojení znalostí a dovedností získaných v odborných předmětech s praktickými činnostmi. V rámci projektu vznikla ve škole nová přírodovědná praktika. Nové aktivity si žáci mohou vybrat jako nepovinný předmět. Vyučování probíhá praktickou a zábavnou formou (experimenty, exkurze, terénní práce). K výuce těchto předmětů jsou z grantu zakoupeny nové pomůcky.

Pro nižší gymnázium nabízíme praktika z přírodopisu, výpočetní techniky a fyziky. Pro žáky vyššího gymnázia jsou připravena praktika ze zeměpisu, biologie a chemie.

K projektu „Přírodovědná praktika na Gymnáziu Suverénního řádu maltézských rytířů ve Skutči“ jsme vytvořili nové webové stránky: http://www.prirodovednapraktika.cz. Postupně zde naleznete informace o celém projektu i jednotlivých aktivitách.

Šablony SŠ

Projekt Šablony SŠ je financován z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Oblast 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách.

Čerpání finančních prostředků z tohoto programu nám umožňuje větší individualizaci výuky anglického jazyka (rozdělení žáků do menších skupin) na vyšším stupni gymnázia, přípravu nových výukových materiálů ve společenskovědních předmětech (zeměpis, základy společenských věd) a v matematice a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti jak v hodinách českého jazyka, tak v odborných předmětech.

Důležitou součásti projektu je zapojení školního speciálního pedagoga do procesu vzdělávání (zejména žáků se speciálními vzdělávacími potřebami). V rámci této aktivity mohou žáci, ale i jejich rodiče přímo ve škole využít pomoci paní Mgr. Ivany Sodomkové.

Rozvoj čtenářské a informační gramotnosti

V literatuře připravujeme nové výukové materiály (pracovní listy, výkladové prezentace), které jsou zaměřeny na čtenářskou gramotnost. V hodinách literatury se žáci učí pracovat s textem - rozpoznávají jednotlivé literární druhy (epika, lyrika, drama), v textu nalézají charakteristické vlastnosti toho kterého druhu; dále poznávají literární žánry (lyrické, epické, lyrickoepické) a jejich typické znaky. Učí se poznávat hlavní a vedlejší téma, pracovat s motivy, srovnávat příbuzné texty. V jednotlivých textech určují básnické figury a tropy.

Výukové materiály pro matematiku

Připravujeme nové výukové materiály týkající se tématického okruhu „funkce“. Materiály jsou vytvářeny s cílem sestavit databázi praktických příkladů k tomuto tématu a dále příkladů s méně obvyklým zadáním, kterých je ve stávajících sbírkách a učebnicích nedostatek.

Věnujeme se též zdokonalování schopnosti žáků pracovat se softwarem umožňujícím modelování funkcí.

Výukové materiály pro společenskovědní předměty

Sada vzdělávacích materiálů v tématické oblasti Člověk a příroda je zpracována s cílem zvýšit odborné kompetence žáků v hodinách zeměpisu s ohledem na měnící se společnost, aktualizovat získávané informace, osvojovat si dovednosti práce s novými zdroji, propojovat vše do širších souvislostí.

Školní speciální pedagog

Stejně jako v loňském školním roce, tak i letos působí díky tomuto grantu EU na gymnáziu školní speciální pedagog, paní Mgr. Ivana Sodomková. Pravidelně, každou středu a jeden další den v měsíci, se věnuje zejména žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (např. žákům s dyslexií, dysgrafií a dalšími poruchami učení).

Mezi další aktivity speciálního pedagoga na naší škole patří např. besedy na téma vztahů v kolektivu nebo zásad efektivního učení. Tyto besedy jsou určeny všem studentům v jednotlivých třídách, větší pozornost je pak věnována nově příchozím primánům a kvintánům, kteří si zvykají na jiné prostředí a na nový typ školy.

V rámci předmětu Základy společenských věd (obor psychologie) je do výuky zařazena také velmi zajímavá přednáška p. Sodomkové na téma vývojová psychologie podle Erika Eriksona.

Školní speciální pedagog ovšem není k dispozici pouze studentům, ale také učitelům a rodičům našich žáků. Učitelé mají možnost konzultací a dalšího vzdělávání v oblasti poruch učení. Také rodiče si mohou domluvit osobní setkání s p. Sodomkovou (každou středu), popřípadě mohou využít její přítomnosti v době konání třídních schůzek.

Na závěr několik ohlasů z řad studentů gymnázia:

"Speciální pedagog mi pomohl přednáškou o tom, jak se máme učit."

 "Myslím, že p. Sodomková určitě pozvedla mnoha studentům jak sebevědomí, tak chuť se učit."

 "Speciální pedagog je pro mě člověk, který rozumí pochodům, které se ve mně odehrávají, narozdíl od jiných osob."

 "Mám radost z toho, že může na naší škole být."