Gymnázium Suverénního řádu maltézských rytířů ve Skutči

Lyžařský kurz v Alpách

Kdy: 12. 3. 2014 0:00 – 17. 3. 2014

Kde: Mgr. Luděk Netolický

Každoročně pořádaný zahraniční lyžařský kurz.

Typ akce: ostatní (seminář)
Lyžařský výcvik Alpy

Gymnázium suverénního řádu maltézských rytířů ve Skutči, konkrétně třída Kvinta, se od 12. do 17.3., zúčastnilo lyžařského zájezdu do Alpského střediska na Grossglockneru.

Sešli jsme se 12.3. v 20:20 před naší školou, kde už na nás čekal autobus. Do 21:00 už bylo vše sbaleno a připraveno na cestu. Autobus tedy vyjel směr Grossglockner – Alpy – Rakousko. Ale nejdřív ještě směr Hlinsko, kde jsme nabrali paní ředitelku a našeho místního spolužáka. Z naší třídy nás jelo 15 (2 nejeli), ze sexty pak jedna dívka a potom už jen 3 učitelé a doktor. To je však ale jen část, která patřila k nám, zbytek autobusu byl zaplněný dalšími třemi doktory, bývalými absolventy gymnázia, dětmi učitelů a dobrovolnými zájemci. Cesta byla plná útrap, srandy, útrap a zase srandy. To, co se nám čtyřem klukům nejdřív zdálo jako skvělý nápad, totiž obsadit zadní pětku, se ukázalo jako slabomyslný záchvěv, jehož důsledky jsme měli brzy zjistit. Totiž…sedačky vzadu se nedají sklopit, a tak nás čekalo 10 hodin cesty ve vzpřímeném sedu....

Nicméně, přežili jsme a ráno před osmou jsme dojeli před hotel, dali si věci do suterénu, zahráli si kulečník, osvěžili se kávou, převlékli se a hybaj na sjezdovku. Bylo to prostě…úžasné! Já sám jsem tomu prostě nemohl uvěřit…všude hory, sluníčko hřálo…vypadalo to jako v nějakém filmu. První den jsme strávili v místním centru (v Mattrei), druhý den jsme jeli dál asi o 40 km do střediska svatý Jakub, a třetí, respektive nakonec i čtvrtý den jen kousíček od italských hranic, do Sillianu.

První dva dny nám počasí přálo, slunce svítilo, bylo teploučko, takže jsme se mohli opalovat (škoda jen, že informaci, že s krémem 50 se neopálíme, nám sdělili příliš pozdě). Třetí a čtvrtý den už bylo hůř… Foukal vítr a byla dokonce i zima, a to hlavně ten čtvrtý den. Vítr byl důvodem, proč jsme odcestovali znovu na italské hranice – poněvadž náš původní cíl kvůli větru zavřel lanovky. I tento areál byl ale asi tak z půlky zavřený, takže čtvrtý den už jsme se vlastně jen připravovali na cestu zpět.

Jídlo bylo vskutku ohromující, snídaně asi 5 chodů, večeře 8. Po večeři jsme měli volno, které každý využíval trošku jinak; někdo odpočíval, někdo hrál hry dole v herně, někdo se zlobil nad kvalitou místní wi-fi nebo nadával na skupinu Dánů, kteří běhali a řvali po chodbách. Když už jsem zmínil Dány... říká se, že někdo pije jako Dán…..pije…..to mi připomíná další smutný fakt. Až v sobotu večer jsme zjistili, že alkohol je tu už od 16 let, a tudíž jsme mohli legálně pít.

Cesta zpátky byla už trochu lepší, až na jedno roztlačování autobusu a strašný film K2, který nám asi 2 hodiny řval do unavených uší. Přijeli jsme asi o půl jedné v pondělí v noci a čekal nás den volna a spánku.

Antonín Vodvárka

Datum vložení: 17. 5. 2014 18:27
Datum poslední aktualizace: 16. 10. 2017 23:02

e-Twinning

Přihlas se do svého eTwinning projektu:-)